تور «شاه و اتابک»

موضوع رابطه ناصرالدین‌شاه و نخستین صدراعظم او، میرزا تقی‌خان فراهانی، همواره یکی از موضوعات جذاب تاریخی بوده که البته در سال‌های اخیر، مناقشه برانگیز هم شده است؛ زیرا آن روایت همیشگی از چگونگی عزل و قتل امیرکبیر که در کتاب‌ها خوانده یا در فیلم‌ها دیده‌ایم، از سوی برخی تاریخ‌پژوهان مورد تردید قرار گرفته و اسناد جدیدی درباره رابطه شاه و امیر منتشر شده است. 

هرچه که هست، این دو از معروف‌ترین چهره‌های تاریخ ایران هستند که دوستی‌شان در نخستین سال‌های سلطنت ناصرالدین‌شاه، منشأ کارهای بزرگ و مفیدی برای ایران بود و اختلاف و گسست‌شان پیامدهای ناگواری برای کشور داشت. 

در تور شاه و اتابک با بازدید از کاخ گلستان که مقرّ فرمانروایی ناصرالدین‌شاه بوده و مدرسه دارالفنون که مهم‌ترین یادگار امیرکبیر در تهران است، شنونده روایت کمتر گفته شده‌ای از رابطه این دو خواهیم بود؛ به ویژه‌ روایتی تکان‌دهنده و شگفت از آخرین روزهای حضور امیرکبیر در تهران و چالش او با شاه. آخرین ملاقات‌ها، آخرین پیام‌ها، آخرین پادرمیانی‌ها، و سرانجام حبس کردن امیر و تبعید او به کاشان.

  • زمان:

    اعلام خواهد شد

  • مدت برگزاری:

    یک روزه، ساعت ۹ تا ۱۵

  • مکان:

    میدان ارگ، کاخ گلستان و پیرامون آن

  • قیمت:

    با شروع ثبت نام اعلام خواهد شد

  • ظرفیت:

    ۲۵ نفر

  • ظرفیت باقیمانده:

    ۲۵ نفر

  • نوع برگزاری:

    پیاده‌روی در سطح محله

برنامه بازدید: مدرسه دارالفنون؛ کاخ گلستان (عمارت دیوانخانه، خلوتخانه کریم‌خانی، موزه مخصوص، موزه نگارخانه، موزه مخصوص، کاخ اصلی، تالار برلیان، شمس‌العماره، کاخ ابیض) و گشت در محدوده ارگ سلطنتی در پیرامون کاخ گلستان

خدمات تور:

راهنمای رسمی گردشگری

کارشناس: حمید رضا حسینی، پژوهشگر تاریخ معاصر

ارایه بروشور اختصاصی

پرداخت ورودیه‌ها

پذیرایی نیم‌روزی

ناهار  (با هزینه مسافران)

اگر مایل به شرکت در این تور هستید، فرم رزرو را پر کنید. هنگامی که تور در برنامه اجرا قرار گرفت، به شما اطلاع خواهیم داد.

برگزاری این تور را به دوستان‌تان خبر دهید

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *